Distributiechauffeurs (nacht)

Alle auto’s of trucks die rondrijden gaan regelmatig voor onderhoud naar de garage. Jij speelt daarbij als chauffeur een belangrijke rol om ervoor te zorgen dat de auto/truckdealers tijdig hun bestelde onderdelen ontvangen zodat ze ervoor kunnen zorgen dat de auto’s/trucks weer snel de weg op kunnen.

Hoe ziet je werkdag eruit?

Je werkdag begint ’s avonds om 23.30 uur in een volle overslagloods. De onderdelen staan gesorteerd voor je klaar bij het dock en je start je werkdag met het laden van het voertuig.

Alle onderdelen die op en/of aan een auto/truck zitten, komen voorbij. Denk aan accu’s, banden, ruiten, remschijven, uitlaten….. noem het maar op. Onderdelen in alle soorten en maten in allerlei soorten verpakkingen.

Je wilt zo snel mogelijk de weg op want je hebt zo’n 20 adressen die je uit moet leveren en scannen voor ’s ochtends 08.00 uur. Je krijgt sleutels en codes mee die je nodig hebt om te kunnen lossen. Je begrijpt hoe kwetsbaar de goederen kunnen zijn en hoe hoog de kwaliteitseisen in de automotive zijn.  Zorgvuldig met de goederen omgaan en zonder schade afleveren is je op het lijf geschreven.

Na je laatste losadres ga je terug naar de zaak. De nacht is voorbij, het is al weer vroeg in de ochtend, je ziet weer meer verkeer op de weg. Met een goed gevoel rijd je terug naar de zaak. De goederen zijn weer netjes op tijd door jou afgeleverd. In de werkplaatsen kunnen ze gelijk met de onderdelen aan de slag waarna de bestuurders van de auto hun auto weer kunnen ophalen en weer veilig de weg op kunnen. Mede dankzij jou!

“Je krijgt hier exact waar je recht op hebt”

Herman Ursinus (57) rijdt elf jaar voor Van den Haak in de nachtdienst. “Dit bevalt me buitengewoon goed. Het is afwisselend werk en ik heb veel vrijheid. Hoe je het oplost, maakt niet uit. Als je maar om 08.00 uur ’s ochtends ‘los’ bent. Ze werken volgens het boekje en iedereen krijgt precies waar hij of zij recht op heeft. Ook vind ik dat het bedrijf goed georganiseerd is. Ze hebben alles goed op de rit. Dat geldt ook voor de dingen rondom Code-95. Dat regelen ze allemaal erg goed. Ze houden alles bij voor je en regelen alles voor je. Hier ben ik heel erg over te spreken.”

“We groeien hard en we doen het goed”

Martin van Bommel (57) werkt al zevenendertig jaar voor Van den Haak. Hij rijdt op een bakwagen in de dag distributie. “Ik ben gelijk na mijn militaire dienst hier begonnen. Elke dag is nog steeds een uitdaging. Het werk vind ik afwisselend. We zijn een solide en gezond bedrijf, en zijn hard gegroeid de laatste jaren. Ik heb ook een taak als mentor-chauffeur. Wanneer nieuwe mensen aangenomen worden, maak ik ze wegwijs in het vak. Het mooie aan Van den Haak is dat het materiaal in eigen beheer en goed onderhouden is. De sfeer in het familiebedrijf is goed. Ik organiseer samen met de andere leden van de personeelsvereniging ook af en toe activiteiten voor collega’s.”

“Ik word altijd vrolijk als ik op mijn werk kom”

Annebeth Oomen (22) rijdt op de bus in de dagdistributie. Ook is ze in opleiding om haar C-rijbewijs voor de bakwagen te halen. “Voor mij was het altijd een droombaan om op de vrachtwagen te rijden. Mijn hele familie zit in het transport en mijn vriend ook. Ergens had ik eerst twijfels, maar ik ben blij dat ik voor Van den Haak heb gekozen. Ik kwam via via hier en heb het altijd naar mijn zin gehad. Wat ik hier heel fijn vind, is dat ze alles goed regelen. Ook kan ik altijd mijn verhaal kwijt hier. En als er wat is, dan lossen ze het snel op. De sfeer is heel gezellig. Iedereen maakt altijd een praatje. Ik vind leuke collega’s belangrijk. En die heb ik hier.”

“Ik ben heel enthousiast over Van den Haak”

Bas Klok (27) werkt als loodsmedewerker in de avonddienst van 17.00 uur tot 02.00 uur. “Ik kom uit de horeca. Die ligt door corona plat. Een tip uit mijn netwerk leidde naar deze baan. Ik ben in de loods begonnen. Binnen acht maanden heb ik veel kansen gekregen. Nu doe ik de ‘nachtloods’. Ik beheer één proces. Daar ben ik het aanspreekpunt. De sfeer hier is heel fijn. Heel veel collega’s werken hier al heel lang. Ze hebben me meteen in het team opgenomen. Iedereen is vriendelijk en aardig. De meesten zijn heel open en makkelijk in het contact. Van den Haak als bedrijf vind ik erg flexibel. Alles is bespreekbaar. Ze investeren heel veel in het personeel. En heel belangrijk: ze komen hun afspraken na.”

“Ze waarderen het dat je meedenkt”

Edwin Lagarde (49) loopt vijftien jaar mee bij Van den Haak. Nu is hij chauffeur op de trailer in de dagdistributie. “Ik vind het werk heel afwisselend. Van den Haak is een bedrijf waar je van op aan kunt. Er is weinig gezeur hier en ze waarderen het dat je meedenkt. Ik vind het een fijne werkgever. Als je je ding goed doet, is er niks aan de hand. Ook vind ik de vastigheid lekker. Als er afspraken te maken zijn, houden ze daar zo veel mogelijk rekening mee. De sfeer is prima, hoewel ik er weinig van meekrijg, want ik ben veel onderweg. Ik vind dat lekker in mijn eentje, omdat ik erg op mijn vrijheid ben gesteld. Het contact met de planners is zonder meer goed te noemen.”  

Wat bieden we jou?

Je leeft in een omgekeerd ritme. Overdag slaap je en ’s nachts ben je aan het werk. De werkdagen kunnen wisselend zijn van uren echter altijd minimaal 40 uur per week. Je start de week op maandagavond om 23.30 uur en je eindigt de werkweek op zaterdagochtend als je terugkomt uit de nacht. Krijg je 5 dagen werken niet gecombineerd met je privé-situatie? Dat is geen probleem. Parttime werken is ook bespreekbaar.

Wat staat er tegenover?

  • Je werkt bij een betrouwbare werkgever die het predicaat ‘hofleverancier’ draagt
  • Vaste starttijden
  • Stabiliteit door vaste uren per week en onze intentie voor een langdurige samenwerking met als doel een vast contract
  • Een salaris conform cao beroepsgoederenvervoer wat altijd maandelijks netjes op tijd wordt uitbetaald inclusief overuren en alle toeslagen. Als nachtchauffeur ontvang je een nachttoeslag van 19% op je bruto uurloon;
  • Reiskostenvergoeding woon-werk;
  • Je hoeft je niet druk te maken over de nascholing Code 95. Dat regelen wij voor jou.
  • We verstrekken jou bedrijfskleding zodat je je eigen kleding niet hoeft te slijten.

Je hebt wel wat nodig voor deze baan

  • Je beschikt over een geldig B-rijbewijs als je op de bus wilt rijden en over een geldig C/CE-rijbewijs met een geldige Code 95 en bestuurderskaart als je op de bakwagen / trailer wilt rijden.
  • Heb je nog geen ADR dan melden wij je aan voor een cursus om dit te behalen.
  • Je neemt je verantwoordelijk en je hebt er zin in om het werk als vrachtwagenchauffeur in de nacht te doen.
  • Je woont in de regio en je hebt eigen vervoer om naar het werk te komen.

Wil je graag solliciteren?

Vul dan het sollicitatieformulier zo compleet mogelijk in. Je kunt ook bellen of een Whatsapp sturen naar de afdeling HR/personeelszaken.

Meer vacatures

Sollicitatie formulier